EL

ΝΑΥΠΛΙΟ

Όταν ο Όθωνας, μετά από παραίνεση του πατέρα του, Λουδοβίκου της Βαυαρίας, αποφάσισε να ντύνεται σαν τους Έλληνες, ανέθεσε τη δημιουργία της φορεσιάς του στο διάσημο ναυπλιώτη ράφτη, Σταύρο Κρεμμύδα. Ο Όθωνας φόρεσε για πρώτη φορά την μπλε ενδυμασία με φουστανέλα που του έραψε ο Σταύρος Κρεμμύδας την 25η Ιανουαρίου του 1836, κατά τον εορτασμό της τρίτης επετείου από την άφιξή του στην Ελλάδα και έκτοτε δεν την έβγαλε ποτέ. Όταν, το 1837, έφθασε στην Ελλάδα η βασίλισσα Αμαλία, θέλοντας να προσεγγίσει κι εκείνη την ενδυμασία των υπηκόων της, δημιούργησε με τη βοήθεια του Σταύρου Κρεμμύδα ένα ρομαντικό αυλικό ένδυμα, όπως αυτό που εκτίθεται εδώ, το οποίο έμελλε να γίνει το εθνικό αστικό ένδυμα, γνωστό ως «Αμαλία». Η φορεσιά αποτελείται από το χρυσοκεντημένο μεταξωτό πουκάμισο, τη μακριά μεταξωτή φούστα σε στυλ Biedermeier, το κοντογούνι, βελούδινο εφαρμοστό χρυσοκέντητο γιλέκο, και το κόκκινο φέσι με τη μεταξωτή φούντα.

  • Έκθεση στο Ναύπλιο

    Έκθεση στο Ναύπλιο

    Όταν ο Όθωνας, μετά από παραίνεση του πατέρα του, Λουδοβίκου της Βαυαρίας, αποφάσισε να ντύνεται σαν τους Έλληνες, ανέθεσε τη δημιουργία της φορεσιάς του στο διάσημο ναυπλιώτη ράφτη, Σταύρο Κρεμμύδα. Ο Όθωνας φόρεσε για πρώτη φορά την μπλε ενδυμασία με φουστανέλα που του έραψε ο Σταύρος Κρεμμύδας την 25η Ιανουαρίου του 1836, κατά τον εορτασμό της τρίτης επετείου από την άφιξή του στην Ελλάδα και έκτοτε δεν την έβγαλε ποτέ. Όταν, το 1837, έφθασε στην Ελλάδα η βασίλισσα Αμαλία, θέλοντας να προσεγγίσει κι εκείνη την ενδυμασία των υπηκόων της, δημιούργησε με τη βοήθεια του Σταύρου Κρεμμύδα ένα ρομαντικό αυλικό ένδυμα, όπως αυτό που εκτίθεται εδώ, το οποίο έμελλε να γίνει το εθνικό αστικό ένδυμα, γνωστό ως «Αμαλία». Η φορεσιά αποτελείται από το χρυσοκεντημένο μεταξωτό πουκάμισο, τη μακριά μεταξωτή φούστα σε στυλ Biedermeier, το κοντογούνι, βελούδινο εφαρμοστό χρυσοκέντητο γιλέκο, και το κόκκινο φέσι με τη μεταξωτή φούντα.

 
ΒΙΝΤΕΟ
ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ
ΤΡΙΗΜΕΡΟ ΑΠΟ ΝΑΥΠΛΙΟ

30 Νοεμβρίου 1822. Το Ναύπλιο απελευθερώνεται μετά από πολύμηνη πολιορκία, όχι με έφοδο, αλλά στα κρυφά.

ΠΕΝΘΗΜΕΡΟ ΑΠΟ ΝΑΥΠΛΙΟ

30 Νοεμβρίου 1822. Το Ναύπλιο απελευθερώνεται μετά από πολύμηνη πολιορκία, όχι με έφοδο, αλλά στα κρυφά.

ΠΕΝΘΗΜΕΡΟ ΑΠΟ ΚΑΛΑΜΑΤΑ

23 Μαρτίου 1821. Η Καλαμάτα απελευθερώνεται αναίμακτα. Το απόγευμα της ίδιας μέρας, οι κάτοικοι συγκεντρώνονται έξω από την εκκλησία των Αγίων Αποστόλων, δίπλα στις όχθες του ποταμού Νέδοντα, όπου παρακολουθούν συγκινημένοι την πρώτη δοξολογία που τελείται στην ελεύθερη πια πόλη τους.

ΠΕΝΘΗΜΕΡΟ ΑΠΟ ΚΑΛΑΜΑΤΑ

23 Μαρτίου 1821. Η Καλαμάτα απελευθερώνεται αναίμακτα. Το απόγευμα της ίδιας μέρας, οι κάτοικοι συγκεντρώνονται έξω από την εκκλησία των Αγίων Αποστόλων, δίπλα στις όχθες του ποταμού Νέδοντα, όπου παρακολουθούν συγκινημένοι την πρώτη δοξολογία που τελείται στην ελεύθερη πια πόλη τους.

ΕΠΤΑΗΜΕΡΟ ΑΠΟ ΝΑΥΠΛΙΟ

30 Νοεμβρίου 1822. Το Ναύπλιο απελευθερώνεται μετά από πολύμηνη πολιορκία, όχι με έφοδο, αλλά στα κρυφά.

ΕΠΤΑΗΜΕΡΟ ΑΠΟ ΚΑΛΑΜΑΤΑ

23 Μαρτίου 1821. Η Καλαμάτα απελευθερώνεται αναίμακτα. Το απόγευμα της ίδιας μέρας, οι κάτοικοι συγκεντρώνονται έξω από την εκκλησία των Αγίων Αποστόλων, δίπλα στις όχθες του ποταμού Νέδοντα, όπου παρακολουθούν συγκινημένοι την πρώτη δοξολογία που τελείται στην ελεύθερη πια πόλη τους.

ΕΠΤΑΗΜΕΡΟ ΑΠΟ ΑΡΕΟΠΟΛΗ

Η Μάνη υπήρξε κέντρο αδιάπτωτης αντίστασης κατά των Οθωμανών ήδη από τα προεπαναστατικά χρόνια.

01-07